Το αργότερο στα μέσα Ιανουαρίου πρόκειται να παρουσιαστεί στη Βουλή η περίφημη σύμβαση με τη Siemens για τις επεκτάσεις του μετρό. Κατόπιν, θα δοθεί το «πράσινο φως» για την υπογραφή της σύμβασης και ο χρόνος θα αρχίσει να μετρά αντίστροφα, με τον -μάλλον ανέφικτο στην περίπτωση του Ελληνικού- στόχο να ολοκληρωθούν τα έργα μέσα στη χρονιά για μην χαθούν τα ευρωπαϊκά κονδύλια.
Ο υπουργός Υποδομών κ. Μάκης Βορίδης δηλώνει αποφασισμένος να είναι αυτός που θα δώσει τέλος σε μια μεγάλη εκκρεμότητα, αλλάζοντας τη ζωή των κατοίκων τριών περιοχών της πρωτεύουσας. Η «εμπλοκή» με την υπόθεση Siemens ξεκίνησε το 2008 και τρεις υπουργοί (ΥΠΕΧΩΔΕ ο κ. Σουφλιάς και Υποδομών οι κ. Ρέππας και Ραγκούσης) απέφυγαν ως «καυτή πατάτα» το θέμα, φοβούμενοι το πολιτικό κόστος που ενδεχομένως θα είχε η υπογραφή τους σε συμβόλαιο με τη Siemens.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών αναμένει κάποιες τελικές κινήσεις από το υπουργείο Οικονομικών, σχετικά με τις διεκδικήσεις (για αποζημίωση) του Δημοσίου από τη Siemens. «Εκτιμώ ότι είναι ζήτημα ημερών. Το αργότερο μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου θα φέρουμε τη σύμβαση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και κατόπιν θα μπορεί να δοθεί η εντολή στην Αττικό Μετρό να υπογράψει», λέει στην «Κ» ο υπουργός.
Ο κ. Βορίδης φαίνεται ευτυχώς να υπαναχωρεί έναντι των δηλώσεών του στη Βουλή την 1η Δεκεμβρίου, περί ανάγκης διακομματικής συναίνεσης πριν από την υπογραφή. «Ζητάμε διακομματική συναίνεση, αλλά δεν είναι διαδικαστική προϋπόθεση», λέει στην «Κ». «Εξάλλου τα τρία κόμματα που συμμετέχουν στην κυβέρνηση έχουν ήδη τοποθετηθεί θετικά».
Μετά την υπογραφή, τι ακολουθεί; Σύμφωνα με στελέχη της Αττικό Μετρό, για την τοποθέτηση και δοκιμή του συστήματος ηλεκτρονικής σηματοδότησης στις δύο δυτικές επεκτάσεις (προς Περιστέρι- Ανθούπολη και προς Χαϊδάρι), καθεμία από τις οποίες έχει μήκος μόλις 1,5 χλμ., θα απαιτηθούν περίπου 8 μήνες. Δυσκολότερα τα πράγματα στην επέκταση προς Ελληνικό (5,5 χλμ.), για τη λειτουργία της οποίας θα απαιτηθεί τουλάχιστον 1 έτος από την υπογραφή της σύμβασης.
Αν δεν επισπευσθούν τα χρονοδιαγράμματα, τα τρία έργα κινδυνεύουν με απένταξη. Σε αυτήν την περίπτωση το κόστος απένταξης, που ουσιαστικά αφορά τη συνεισφορά της Ε.Ε., η οποία θα απαιτηθεί, αναμένεται να είναι: Επέκταση προς Ελληνικό: 265 εκατ. ευρώ, επέκταση προς Ανθούπολη: 70 εκατ. ευρώ, επέκταση προς Χαϊδάρι: 128 εκατ. ευρώ». Συνολικά, 463 εκατ. ευρώ. Ο κ. Βορίδης πάντως υποστηρίζει ότι δεν θα υπάρξει τελικώς πρόβλημα. «Νομίζω ότι θα είμαστε μέσα στις προθεσμίες», εκτιμά.
Το μόνο... καλό από την καθυστέρηση στην παράδοση των σταθμών είναι ότι έχουν πλέον ολοκληρωθεί και τα έργα ανάπλασης στην επιφάνεια των επτά σταθμών. Εκκρεμεί μόνο στον Αλιμο η ολοκλήρωση των έργων ανάδειξης των αρχαιολογικών ευρημάτων, που είναι ζήτημα εβδομάδων.
Του Γιωργου Λιαλιου
Πηγή: kathimerini.gr
Ο υπουργός Υποδομών κ. Μάκης Βορίδης δηλώνει αποφασισμένος να είναι αυτός που θα δώσει τέλος σε μια μεγάλη εκκρεμότητα, αλλάζοντας τη ζωή των κατοίκων τριών περιοχών της πρωτεύουσας. Η «εμπλοκή» με την υπόθεση Siemens ξεκίνησε το 2008 και τρεις υπουργοί (ΥΠΕΧΩΔΕ ο κ. Σουφλιάς και Υποδομών οι κ. Ρέππας και Ραγκούσης) απέφυγαν ως «καυτή πατάτα» το θέμα, φοβούμενοι το πολιτικό κόστος που ενδεχομένως θα είχε η υπογραφή τους σε συμβόλαιο με τη Siemens.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών αναμένει κάποιες τελικές κινήσεις από το υπουργείο Οικονομικών, σχετικά με τις διεκδικήσεις (για αποζημίωση) του Δημοσίου από τη Siemens. «Εκτιμώ ότι είναι ζήτημα ημερών. Το αργότερο μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου θα φέρουμε τη σύμβαση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και κατόπιν θα μπορεί να δοθεί η εντολή στην Αττικό Μετρό να υπογράψει», λέει στην «Κ» ο υπουργός.
Ο κ. Βορίδης φαίνεται ευτυχώς να υπαναχωρεί έναντι των δηλώσεών του στη Βουλή την 1η Δεκεμβρίου, περί ανάγκης διακομματικής συναίνεσης πριν από την υπογραφή. «Ζητάμε διακομματική συναίνεση, αλλά δεν είναι διαδικαστική προϋπόθεση», λέει στην «Κ». «Εξάλλου τα τρία κόμματα που συμμετέχουν στην κυβέρνηση έχουν ήδη τοποθετηθεί θετικά».
Μετά την υπογραφή, τι ακολουθεί; Σύμφωνα με στελέχη της Αττικό Μετρό, για την τοποθέτηση και δοκιμή του συστήματος ηλεκτρονικής σηματοδότησης στις δύο δυτικές επεκτάσεις (προς Περιστέρι- Ανθούπολη και προς Χαϊδάρι), καθεμία από τις οποίες έχει μήκος μόλις 1,5 χλμ., θα απαιτηθούν περίπου 8 μήνες. Δυσκολότερα τα πράγματα στην επέκταση προς Ελληνικό (5,5 χλμ.), για τη λειτουργία της οποίας θα απαιτηθεί τουλάχιστον 1 έτος από την υπογραφή της σύμβασης.
Αν δεν επισπευσθούν τα χρονοδιαγράμματα, τα τρία έργα κινδυνεύουν με απένταξη. Σε αυτήν την περίπτωση το κόστος απένταξης, που ουσιαστικά αφορά τη συνεισφορά της Ε.Ε., η οποία θα απαιτηθεί, αναμένεται να είναι: Επέκταση προς Ελληνικό: 265 εκατ. ευρώ, επέκταση προς Ανθούπολη: 70 εκατ. ευρώ, επέκταση προς Χαϊδάρι: 128 εκατ. ευρώ». Συνολικά, 463 εκατ. ευρώ. Ο κ. Βορίδης πάντως υποστηρίζει ότι δεν θα υπάρξει τελικώς πρόβλημα. «Νομίζω ότι θα είμαστε μέσα στις προθεσμίες», εκτιμά.
Το μόνο... καλό από την καθυστέρηση στην παράδοση των σταθμών είναι ότι έχουν πλέον ολοκληρωθεί και τα έργα ανάπλασης στην επιφάνεια των επτά σταθμών. Εκκρεμεί μόνο στον Αλιμο η ολοκλήρωση των έργων ανάδειξης των αρχαιολογικών ευρημάτων, που είναι ζήτημα εβδομάδων.
Του Γιωργου Λιαλιου
Πηγή: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου