Κριτική του νέου μέτρου: Είσοδος από την μπροστινή πόρτα




Ο ΟΑΣΑ ξεκινά το μέτρο της εισόδου από την μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία.
Στο μεταξύ το σωματείο των εργαζομένων αντιδρά.
Ο κόσμος σχολιάζει οτι:
Οι οδηγοί δεν είναι ελεγκτές.
Τότε γιατί μερικές φορές απαγορεύουν την είσοδο σε επιβάτες με σπαστά ποδήλατα; Ή γιατί επεμβαίνουν όταν κάποιος αρχίσει να κάνει φασαρία; Ή όταν κάποιος ανοίξει το παράθυρο και "χαλάσει" τον κλιματισμό; Με την ίδια λογική, ούτε οι ταξιτζήδες είναι "ταμίες". Οι οδηγοί είναι υπάλληλοι και πρέπει να κάνουν ο,τι χρειάζεται για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού.
Οι "μεγάλοι άνθρωποι" θα δυσκολεύονται να μπουν από την μπροστινή πόρτα.
Η μπροστινή πόρτα είναι πιο εύκολη για να ανεβούν οι ηλικιωμένοι. Είναι στενή και έχει περισσότερα "χερούλια" για να πιαστεί κάποιος και με τα δύο χέρια. Έχει ειδικές θέσεις ακριβώς δίπλα. Ο οδηγός είναι δίπλα και βλέπει την προσπάθεια του ηλικιωμένου να ανεβεί ή να κατεβεί. Ίσως είναι πιο δύσκολο να κατεβούν μετά από την πίσω πόρτα, αλλά μπορούν να κατεβούν και από την μπροστινή, ιδιαίτερα αν έχουν καθίσει σε μπροστινή θέση. Είμαι συνοδός ηλικιωμένου και αρκετές φορές ο οδηγός μας έχει κλείσει την πόρτα καθώς κατεβαίνουμε, ή μας έχει κλείσει την πόρτα πριν προλάβουμε να ανεβούμε. Αν εννοείς "μεγάλοι 'ανθρωποι" σε μέγεθος, τότε ας κάνει ο οδηγός μια εξαίρεση και ας τους αφήσει από την μεσαία πόρτα.
Το μέτρο είναι αναχρονιστικό.
Όπως απάντησαν αρκετοί, σε πολλές χώρες του κόσμου η είσοδος γίνεται αποκλειστικά από την μπροστινή πόρτα. Προσθέτω πόλεις των Η.Π.Α.
Η σωστή λύση θα ήταν το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Αν εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, κι αυτό θα είναι από την μπροστινή πόρτα. Ή μήπως περιμένετε να υπάρχουν αυτόματες μπάρες σε όλες τις πόρτες;
Αυτοί που έχουν καροτσάκι,βαλίτσες κλπ πώς θα χωράνε;
Συγνώμη, αλλά στις γραμμές express του αεροδρομίου, οι επιβάτες δεν έχουν βαλίτσες; Η είσοδος γίνεται από την μπροστινή πόρτα. Ο οδηγός ελέγχει τα εισιτήρια και διαθέτει εισιτήρια για πώληση. Αν δεν χωράνε από την μπροστινή πόρτα, τα μπαγκάζια τους είναι υπερβολικά μεγάλα.
θα γίνεται χαμός μπροστά και θα δυσκολευόμαστε να μετακινηθούμε
Ας μετακινούμαστε προς τα πίσω. Και τώρα γίνεται χαμός στις πίσω πόρτες με επιβάτες που κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις (επιβίβαση, αποβίβαση). Στα πλοία πώς καταφέρνουν να περάσουν εκατοντάδες επιβάτες από δύο στενές σκάλες/πόρτες;
Και ποιός θα τους ελέγχει ότι δεν θα μπαίνουν από τις άλλες πόρτες όταν κατεβαίνει κόσμος;
Πάντα θα υπάρχουν παραβάτες. Σ' αυτή την περίπτωση θα τους βλέπουν οι άλλοι επιβάτες.
Αυτή η ιδέα μπάζει από παντού.
Σήμερα τα λεωφορεία μπάζουν από παντού.
Αλλά θα μου πεις, έχουν πάρει και ποτέ λεωφορείο για να ξέρουν;
Πολύ απαξιωτικά δεν τους φέρεσαι; Ο ΟΑΣΑ διαχειρίζεται 100 εκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα το χρόνο. Κάτι ξέρει από λεωφορεία.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, το μέτρο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Τα πραγματικά προβλήματα με το μέτρο δεν αναφέρθηκαν καν στα παραπάνω σχόλια:

Ο οδηγός θα καθυστερεί στην επιβίβαση. Θα δουλεύει περισσότερη ώρα.
Σωστά. Ας ζητήσουν μεγαλύτερο διάλειμμα. Ας συγκρίνουνη το προσδοκόμενο όφελος, με τη ζημία από την καθυστέρηση. Για την καθυστέρηση από την παραβαβατικότητα στις λεωφορειολωρίδες, δεν ενδιαφέρονται; Όταν καθυστερούν επειδή υπάρχουν παράνομα παρκαρισμένα στις γωνίες, δεν σκέφτονται να διαμαρτυρηθούν; 
 
Οι επιβάτες θα δυσκολεύονται να επιβιβαστούν σε στάσεις που έχει πολύ κόσμο.
Σωστά και όχι. Από τη μία θα υπάρχουν λιγότερες πόρτες επιβίβασης. Από την άλλη, η μπροστινή πόρτα θα χρησιμοποιείται κυρίως για επιβίβαση. Σε ένα λεωφορείο με 3 πόρτες (1 μπροστά, 2 πίσω) σήμερα χρησιμοποιούνται κυρίως οι 2 πίσω πόρτες. Σε στάσεις με πολλή κίνηση, οι 2 πίσω πόρτες χρησιμοποιούνται το μισό χρόνο για αποβίβαση και το μισό για επιβίβαση. Ή, ακόμα χειρότερα, ο κόσμος επιβιβάζεται και αποβιβάζεται ταυτόχρονα, επιδεινώνοντας την καθυστέρηση. Οι επιβάτες που αποβιβάζονται συγκρούονται με τους επιβάτες που επιβιβάζονται. Αν η μπροστινή πόρτα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για επιβίβαση, ο χρόνος της επιβίβασης θα είναι ο ίδιος. Μεγαλύτερη καθυστέρηση θα υπάρχει αν ο οδηγός πραγματικά ελέγχει εισιτήρια. Μπορεί όμως να το κάνει δειγματοληπτικά. Το ίδιο πρόβλημα έχουν και οι σημερινοί ελεγκτές σε ώρες αιχμής.
Το μέτρο έχει και αρκετά πλεονεκτήματα. Εκτός από την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής:
Οι επιβάτες θα επιβιβάζονται με τη σειρά
Τώρα που οι επιβάτες μπαίνουν από πολλές πόρτες ταυτόχρονα, τρέχουν να πιάσουν θέση. Κάθονται χωρίς να έχουν επικυρώσει το εισιτήριο, επιβιβάζονται πρωτού προλάβουν να αποβιβαστούν οι άλλοι, κ.λ.π. Αν μπαίνουν από μία πόρτα με τη σειρά, θα μπει κάποια τάξη στην κίνηση των επιβατών μέσα στο λεωφορείο. 
 
Καλύτερη οπτική επαφή με τον οδηγό.
Όταν οι επιβάτες επιβιβάζονται από την μπροστινή πόρτα, θα βλέπουν τον οδηγό πρόσωπο με πρόσωπο. Ταυτόχρονα θα βλέπει ο οδηγός τους επιβάτες του. Αυτό από μόνο του είναι πιο ανθρώπινη επαφή στην πόλη και θα βελτιώσει τη συμπεριφορά των επιβατών αλλά και των οδηγών. Δεν θα ελέγχει μόνο ο οδηγός τους επιβάτες, αλλά και οι επιβάτες τον οδηγό. Οι επιβάτες θα βλέπουν αν ο οδηγός καπνίζει ή όχι, αν μιλάει στο τηλέφωνο, κ.λ.π. Στην αφετηρία θα μπορούν να ρωτήσουν γιατί δεν ξεκίνησε στην ώρα του.
 
  
Πηγή: pezh.org

1 σχόλιο:

  1. KANOUN TOSO KALI DOULEIA STH DIAXEIRISI
    POU AXIZOUN KAI MPRAVO. AS VROUN TIS MAURES. TRUPES. TWN. TAMEIWN TOUS KAI META. NA DOUME POSES. FORES EXOUME. PLIRWSEI TO KATHE. TI.giati I paravatikotita den Sinai fainomeno mono twn epivatwn. As pataxoun. Tin eswteriki paravatikotita kai. Meta vlepoume.

    ΑπάντησηΔιαγραφή