[ΑΡΘΡΟ] ΑΠΕΡΓΙΕΣ: Η ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΛΑΤΡΕΙΑ

Άρθρο φοιτήτριας της ΑΣΟΕΕ:

Μοιάζει με διαβολική σύμπτωση, καθώς κάθε χρόνο πλέον (από το 2011) τέτοια περίοδο, οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ κλιμακώνουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις. Η Αθήνα φαίνεται να βρίσκεται και πάλι ένα βήμα πίσω από τον υπόλοιπο Ευρωπαϊκό κόσμο, καθώς τέτοιας έντασης φαινόμενα την παραλύουν. Και φυσικά, σε μια χώρα σαν τη δική μας, δεν μπορούμε να μιλάμε για κοινωνική συνοχή από τη στιγμή που τις συνέπειες αυτών των απεργιακών ενεργειών, επωμίζονται οι απλοί πολίτες, που προφανώς δεν έχουν την οικονομική και χρονική πολυτέλεια να βρουν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης προς το χώρο εργασίας τους κυρίως.
















Γενικά, σέβομαι το δικαίωμα στην απεργία (αν και βρίσκω εντελώς άδικο το αίτημα των εργαζομένων στο μετρό για εξαίρεση τους από το ενιαίο μισθολόγιο – πόσο μάλλον το πρόσχημα για υποστήριξη των υπολοίπων εργαζομένων στα ΜΜΜ που συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις). Όμως, διαφωνώ πλήρως με την εγωκεντρική συμπεριφορά τους, εφόσον εδώ και μέρες φαίνεται να αγνοούν επιδεικτικά τις επιπτώσεις της απεργίας τους στην καθημερινότητα των συμπολιτών τους που δυσχεραίνεται αισθητά. Άλλωστε, η απεργία δεν είναι το μόνο μέσο πίεσης προς την κυβέρνηση, αλλά η έσχατη μορφή.

Δεν μπορείς να μιλάς για δικαιοσύνη και να απεκδύεσαι τις ευθύνες, τη στιγμή που παλεύεις να μη χάσεις τα προνομία σου (καθώς η ένταξη των υπολοίπων εργαζομένων του δημοσίου στο ενιαίο μισθολόγιο είναι γεγονός). Δεν μπορείς να αποφασίζεις αυθαίρετα επαναλαμβανόμενες απεργίες στα ΜΜΜ, τα οποία στην τελική δεν είναι ιδιοκτησία σου, αλλά εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον. Στην τελική το δημόσιο δεν έχει κανένα συμφέρον να διατηρεί εργαζόμενους που όχι μόνο δεν καλύπτονται από αυτά που τους προσφέρει, αλλά παράλληλα έχει και τεράστια υστέρηση εσόδων καθημερινά από την απεργία. Η κρίση είναι βαθιά, αλλά δεδομένη πια.

Το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε ως ένδειξη αυτοσεβασμού, καθώς και αλληλοσυμπαράστασης είναι να μην παρεμποδίζουμε την καθημερινότητα και τις ανάγκες των συμπολιτών μας.


Αρθρογράφος: Σοφία Ταντάλου Τσαρούχα
Φοιτήτρια Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών
του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (πρώην Α.Σ.Ο.Ε.Ε.)
e-mail: sophie.cat@windowslive.com

9 σχόλια:

  1. Και ποιούς τρόπους διαμαρτυρίας θα πρότεινες εσύ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. exw na sou proteinw 2 tropous sygkekrimena ! 1) na steiloun t miso proswpiko na ergastei estw kai me meiwmena dromologia kai to allo miso na kanei katalhpsh se ypourgeio. 2) na ergastoun kanonika gia na exyphrethsoun kai to koino alla an mhn afhoun an epikyrwnontai t eishthria px. sxedon t idio apotelesma me thn apergeia xwris thn epivarynsh twn politwn.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θεωρώ πως το μεγαλύτερο χτύπημα για την εργοδοσία είναι η απεργία . Μην γίνεσαι δικηγόρος του διαβόλου ρίχνοντας ευθύνες στους εργαζόμενους . Για την ταλαιπωρία μας φταίνε οι κυβερνήσεις και αν δεν το καταλαβαίνεις τότε είναι σχεδόν βέβαιο πως βλέπεις μυωπικά της εξελίξεις στη χώρα μας . Εξάλλου , οι αθηναίοι μετακινούνταν κάποτε δίχως μετρό, προαστιακό και τραμ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης οι γυναίκες κάποτε ήταν κατώτερες του άντρα... Σημαίνει κάτι αυτό; Με το σκεπτικό σου μήπως να πω κι εγώ "Κάποτε δεν είχατε γνώμη, τώρα γιατί μιλάς;". Επίσης κάποτε φοράγαμε τσαρούχια. Ας τα φορέσουμε και τώρα αφού θα μας έρθουν πιο φτηνά. Σκοπός είναι να πηγαίνουμε μπροστά όμως...
      Στο θέμα μας... Ο Ηλεκτρικός και το Τραμ υπάρχουν απ'το 1900 και κάτι. Το Τραμ αντικαταστάθηκε στην πορεία απ' τα λεωφορεία και επαναλειτούργησε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι πάντα η Αθήνα χρησιμοποιούσε τα ΜΜΜ. Μπορεί πριν 30 χρόνια να μην χρειαζόμασταν το μετρό τόσο αλλά τώρα οι συγκυρίες είναι τέτοιες που είναι πια σχεδόν απαραίτητο. Είναι φτηνό, γρήγορο και μας συνδέει με το ξεπεσμένο και γκετοποιημένο κέντρο. Σκέψου ότι κάποτε "όταν δεν χρειαζόμασταν το μετρό" πολλοί έμεναν στο κέντρο δίπλα στις δουλείες τους και μέχρι πρόσφατα είχαμε αρκετά λεφτά για να τα σπαταλάμε σε ταξί.
      Όσον αφορά τους απεργούς ο τρόπος διαμαρτυρίας τους είναι τελείως λάθος καθώς πλήττουν μόνο τον λαό τελικά. Συμφωνώ με τους τρόπους διαμαρτυρίας που πρότεινε η Σοφία.
      Θα ήθελα πολύ να ακούσω σε τι απ' αυτά που είπα διαφωνείς.

      Διαγραφή
    2. Έχεις απόλυτο δίκιο, όπως και η Σοφία.....και το λέω αυτό αν και χρησιμοποιώ τα ΜΜΜ πολύ σπάνια....

      Διαγραφή
  4. Δεν διαφωνώ στο γεγονός ότι το μετρό σήμερα είναι περισσότερο απαραίτητο από ότι παλιότερα . Απλά πιστεύω πως πρέπει να στηρίξουμε τους απεργούς που πλήττονται από τα αντιλαϊκά μέτρα και ας υποστούμε για λίγες μέρες ταλαιπωρία στους δρόμους.

    Και όσον αφορά αυτό που ανέφερες στην αρχή ( " οι γυναίκες κάποτε ήταν κατώτερες του άντρα " ) δεν νομίζω πως έχει σχέση με αυτό που ανέφερα για τα ΜΜΜ . Άλλο εννοούσα και άλλο κατάλαβες (το έξηγησα πιο πάνω ) και επίσης οι γυναίκες δεν ήταν ποτέ κατώτερες του άντρα , απλώς η κοινωνία ήταν προκατειλημμένη απέναντι τους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ κατάλαβα την φράση σου "Εξάλλου, οι αθηναίοι μετακινούνταν κάποτε δίχως μετρό, προαστιακό και τραμ..." ως εξής: "Σιγά δεν θα πάθετε τίποτα χωρίς μετρό κλπ. έτσι κι αλλίως δεν τα είχατε παλιότερα". Γι αυτό χρησιμοποίησα τα παραδείγματα με τα τσαρούχια και τις γυναίκες για να σου πω ότι οι καταστάσεις αλλάζουν και προσαρμόζονται στις ανάγκες μας, βελτιώνονται.
      Δεν διαφωνώ με το να τους στηρίξουμε αλλά να το κάνουμε εφόσον και οι ίδιοι στηρίξουν εμάς και καταλάβουν ότι με τις απεργίες τους δεν βοηθάνε κανέναν και δεν πετυχένουν τίποτα (τουλάχιστον με τον τρόπο που έχουν επιλέξει να απεργούν.
      Εγώ δεν έχω πρόβλημα στο να πάω στην σχολή μου. Υπάρχουν όμως παιδιά που πρέπει να ρυθμίζουν τις άδειες τους για να έρθουν να δώσουν ή πρέπει να χαλάσουν σε ταξί 2 μεροκάματα για δώσουν ένα μάθημα.

      Διαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. gia tin sofi:
    oso anafora gia to arthro sou...mipws na katseis na deis apo ta palaiotera xronia oi kuverniseis pote vgazan apofaseis k pernan antilaika metra???(panta)pote ginontoustan apergies??kathe fora pou o laos(ergazomenos) plitontan...(katholou periergo!!!)ara mallon i sunithia den egine latria giati mia mera aergias einai mion ena merokamato apo ton mistho alla se xrimata mikto merokamato...mipws to provlima einai oti i apolia-es mas eginan sunithia???(xrimata,spitia,trofima,ergasia....)
    gia ton mixali:
    wraia einai otan milame ek tou asfalous...giati den exoume mathei ti einai viopali(den enoow epoxiaka se kafe),ti einai merokamato,ansimo.famprika k.t.l...mipws tha eprepe afou teleiwseis apo to panepistimeio na pas na ergasteis(ean vreis douleia) na kopiaseis na kourasteis k meta na ertheis na mas peis an kanoun kala i den kanoun???exw apo ton xoro polla tragoudia leme...to grafiaki,xwris na upotimaw tous ergazomenous sta grafeia,opws k na to kanoume den einai to idio me autous pou douleuoun stin famprika,sta vaporia,sta leoforia(xwris polu prosopiko,polles wres sto timoni,xwris repo) k.t.l..oloi autoi pou apergoun gia na to kanoun kapoio palouki tous mpike kapou...den vrikan ta lefta apo ton mpampa-mama gia na exoun spiti,eisitiria gia to gipedo,samsung galaxi,kafedes,potakia k.t.l.

    wraia i enimerwsi alla na prosexetai tin kaki propaganda...skopos einai oloi i ergatia na ginei ena na min koitamai pws tha mpei fotia sto spiti tou allou alla sto diko mas oxi,an mpei stou geitona erxetai se sena..otan noiasteis gia ton "duplano" sou ta pragmata tha allaxoun an ta koitas apo tin diki sou skopia mono skata tha einai panta..
    auto pou ftaiei k tha ftaiei gia panta legete kapitalismos...einai autos pou mas kanei k na apergoume,k na aftoktonoume, k na tsakonomaste k.t.l..oso uparxei auto k to sustima pou to voitha k to sugontarei panta ta idia tha exoume...gi auto panta nomos tha einai to dikio tou ergati k oxi ta sumferonta tou kefalaiokrati...

    ΑπάντησηΔιαγραφή