Απειλούν με χειρόφρενο στις αστικές συγκοινωνίες

Μεγάλη ταλαιπωρία περιμένει το επιβατικό κοινό αν οι εργαζόμενοι σε μετρό, λεωφορεία και τρόλεϊ προχωρήσουν σε απεργία διαρκείας

 

Οι εργαζόμενοι σε μετρό, λεωφορεία και τρόλεϊ προσανατολίζονται σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες. Ζητούν να εξαιρεθούν από το προσυνταξιοδοτικό καθεστώς

Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι στη λειτουργία του μετρό, ίσως και από την επόμενη εβδομάδα. Οι ίδιοι πραγματοποίησαν χθες κατάληψη στο κτίριο μισθοδοσίας της εταιρείας αμέσως μετά την ολοκλήρωση της γενικής τους συνέλευσης, κατά τη διάρκεια της οποίας ενημερώθηκαν από τους συνδικαλιστές για το νέο μισθολόγιο καθώς επίσης και για την εργασιακή εφεδρεία. "Με τις επιπλέον μειώσεις στις αποδοχές μας ο μισθός θα φτάνει μόνο για να πληρώσουμε τα χρέη μας", λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων στη λειτουργία του μετρό, Αντώνης Σταματόπουλος.

Την ίδια στιγμή τελεσίγραφο στην κυβέρνηση έως τη Δευτέρα δίνουν οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ, οι οποίοι απειλούν με χειρόφρενο διαρκείας εάν έως τότε δεν έχει αποσαφηνιστεί το ζήτημα της ρύθμισης που εξετάζεται για την εξαίρεσή τους από το μέτρο της εφεδρείας.

"Οι αποφάσεις μας είναι ειλημμένες. Εχουμε ήδη αποφασίσει απεργίες για την ερχόμενη εβδομάδα αν δεν λυθεί το ζήτημα βάσει των δεσμεύσεων του υπουργού Μεταφορών", λέει ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Αλέξανδρος Κομίνης.

Εξετάζεται το θέμα
Πηγές του υπουργείου Μεταφορών, πάντως, τονίζουν ότι το θέμα ήδη εξετάζεται από τα συναρμόδια υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών, προκειμένου να υπάρξει μία λύση παράτασης ή εξαίρεσης για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και τις αστικές συγκοινωνίες και για τα κενά που θα δημιουργηθούν με την αποχώρηση και άλλων εργαζομένων, η οποία όμως δεν θα αλλοιώνει το πνεύμα του μέτρου.

Οι εργαζόμενοι, ωστόσο, τονίζουν ότι ενώ βρίσκονται σε αναμονή μιας ρύθμισης, η διαδικασία για την εφεδρεία συνεχίζεται κανονικά από τις εταιρείες, ενώ καταγγέλλουν ότι προχθές κλήθηκαν άλλοι 300 εργαζόμενοι από λεωφορεία και τρόλεϊ να υποβάλουν προϋπηρεσία.

Κι αυτό γιατί οι εργαζόμενοι που εντάσσονται στα βαρέα ανθυγιεινά συνταξιοδοτούνταν νωρίτερα, με αποτέλεσμα να εξετάζονται πλέον και οι περιπτώσεις όσων είναι άνω των 53 και όχι μόνο όσων είναι άνω των 55 ετών. Πηγές της διοίκησης του ΟΑΣΑ, πάντως, σημειώνουν ότι ο τελικός αριθμός θα είναι μικρότερος, καθώς τη Δευτέρα και αφού συγκεντρωθούν όλα τα στοιχεία θα εξεταστούν οι εξαιρέσεις, π.χ. τα ζευγάρια, από τα οποία μόνο ο ένας τίθεται σε εφεδρεία.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ



Πηγή: ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου