Οι κυβερνητικοί αρμόδιοι παραδέχονται αυτό που είχαμε επισημάνει μόλις ξεκίνησε η λεγόμενη αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Το οικονομικό αποτέλεσμα των πολυσυζητημένων αλλαγών είναι αρνητικό, με την έννοια ότι απέχει πολύ από τους στόχους του μνημονίου.
Γίνεται, βέβαια, μία προσπάθεια να χρεωθούν οι αστοχίες, με τη μορφή πρόσθετων ελλειμμάτων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, στους εργαζόμενους που απεργούν, η πραγματικότητα όμως είναι πολύ πιο σύνθετη.
Η κυβέρνηση έκανε το λάθος να αυξήσει υπέρμετρα τα εισιτήρια για τις αστικές συγκοινωνίες, και ιδιαίτερα για το μετρό, που είναι το κυρίαρχο μέσο, ενώ θα έπρεπε να δώσει προτεραιότητα στην αποτελεσματική αντιμετώπιση αυτών που δεν πληρώνουν εισιτήριο και αυτών που αξιοποιούν πλαστά εισιτήρια.
Ο πρωθυπουργός και οι συνεργάτες του ευχαρίστως ικανοποίησαν την απαίτηση της τρόικας για μεγάλη αύξηση στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών. Αντί να στρέψουν τους κατοίκους της πρωτεύουσας προς τις αστικές συγκοινωνίες, άρχισαν να δημιουργούν σοβαρά οικονομικά αντικίνητρα. Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξουν μικρές αυξήσεις στα έσοδα, παρά τις θεαματικές αυξήσεις στο κόστος των εισιτηρίων.
Εντελώς λάθος ήταν οι κυβερνητικές επιλογές και στο θέμα του μετρό. Αντί να δοθεί έμφαση στην επέκταση του δικτύου, ανοίχτηκαν δύο μέτωπα που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες του επικοινωνιακού εντυπωσιασμού. Η κυβέρνηση είπε «όχι» στην αξιοποίηση των υπεράριθμων που διόρισε προεκλογικά η προηγούμενη κυβέρνηση στο μετρό, για να στείλει το μήνυμα ότι η «γαλάζια» εκλογική πελατεία δεν πρέπει να αισθάνεται σίγουρη για την επαγγελματική της προοπτική. Επειδή το σύστημα του μετρό στηρίζεται στις μεγάλες επενδύσεις, το πρόσθετο μισθολογικό κόστος είναι μικρής σημασίας και θα μπορούσε να απορροφηθεί αρκετά εύκολα μέσα από την επέκταση του δικτύου και ένα αυστηρότερο σύστημα είσπραξης των εισιτηρίων.
Επιπλέον, η κυβέρνηση εμφάνισε μία επιλεκτική - και ύποπτη κατά την άποψή μας - ευαισθησία σε ό,τι αφορά τις πρόσθετες προμήθειες ηλεκτρολογικού υλικού της Siemens, που είναι εντελώς αναγκαίο για την ασφαλή λειτουργία των 7 σταθμών του μετρό που ήδη έχουν κατασκευαστεί. Η καθυστέρηση της ένταξης των 7 σταθμών στο δίκτυο του μετρό κοστίζει διαφυγόντα έσοδα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ την ημέρα, ταλαιπωρεί τους κατοίκους της πρωτεύουσας και θέτει σε κίνδυνο κοινοτικές επιδοτήσεις που ξεπερνούν τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να διεκδικήσει την επιστροφή αυτών των επιδοτήσεων εάν δεν λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί εντός του 2012.
Με τον τρόπο που διαχειρίστηκε τις αστικές συγκοινωνίες η κυβέρνηση, δημιούργησε περισσότερα προβλήματα από αυτά που αντιμετώπισε.
Πηγή: citypress.com & mmmathinon.blogspot.com
Γίνεται, βέβαια, μία προσπάθεια να χρεωθούν οι αστοχίες, με τη μορφή πρόσθετων ελλειμμάτων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, στους εργαζόμενους που απεργούν, η πραγματικότητα όμως είναι πολύ πιο σύνθετη.
Η κυβέρνηση έκανε το λάθος να αυξήσει υπέρμετρα τα εισιτήρια για τις αστικές συγκοινωνίες, και ιδιαίτερα για το μετρό, που είναι το κυρίαρχο μέσο, ενώ θα έπρεπε να δώσει προτεραιότητα στην αποτελεσματική αντιμετώπιση αυτών που δεν πληρώνουν εισιτήριο και αυτών που αξιοποιούν πλαστά εισιτήρια.
Προβληματική σύλληψη
Ο πρωθυπουργός και οι συνεργάτες του ευχαρίστως ικανοποίησαν την απαίτηση της τρόικας για μεγάλη αύξηση στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών. Αντί να στρέψουν τους κατοίκους της πρωτεύουσας προς τις αστικές συγκοινωνίες, άρχισαν να δημιουργούν σοβαρά οικονομικά αντικίνητρα. Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξουν μικρές αυξήσεις στα έσοδα, παρά τις θεαματικές αυξήσεις στο κόστος των εισιτηρίων.
Εντελώς λάθος ήταν οι κυβερνητικές επιλογές και στο θέμα του μετρό. Αντί να δοθεί έμφαση στην επέκταση του δικτύου, ανοίχτηκαν δύο μέτωπα που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες του επικοινωνιακού εντυπωσιασμού. Η κυβέρνηση είπε «όχι» στην αξιοποίηση των υπεράριθμων που διόρισε προεκλογικά η προηγούμενη κυβέρνηση στο μετρό, για να στείλει το μήνυμα ότι η «γαλάζια» εκλογική πελατεία δεν πρέπει να αισθάνεται σίγουρη για την επαγγελματική της προοπτική. Επειδή το σύστημα του μετρό στηρίζεται στις μεγάλες επενδύσεις, το πρόσθετο μισθολογικό κόστος είναι μικρής σημασίας και θα μπορούσε να απορροφηθεί αρκετά εύκολα μέσα από την επέκταση του δικτύου και ένα αυστηρότερο σύστημα είσπραξης των εισιτηρίων.
Επιπλέον, η κυβέρνηση εμφάνισε μία επιλεκτική - και ύποπτη κατά την άποψή μας - ευαισθησία σε ό,τι αφορά τις πρόσθετες προμήθειες ηλεκτρολογικού υλικού της Siemens, που είναι εντελώς αναγκαίο για την ασφαλή λειτουργία των 7 σταθμών του μετρό που ήδη έχουν κατασκευαστεί. Η καθυστέρηση της ένταξης των 7 σταθμών στο δίκτυο του μετρό κοστίζει διαφυγόντα έσοδα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ την ημέρα, ταλαιπωρεί τους κατοίκους της πρωτεύουσας και θέτει σε κίνδυνο κοινοτικές επιδοτήσεις που ξεπερνούν τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να διεκδικήσει την επιστροφή αυτών των επιδοτήσεων εάν δεν λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί εντός του 2012.
Με τον τρόπο που διαχειρίστηκε τις αστικές συγκοινωνίες η κυβέρνηση, δημιούργησε περισσότερα προβλήματα από αυτά που αντιμετώπισε.
Πηγή: citypress.com & mmmathinon.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου