Στο πλαίσιο του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου για την Αθήνα/Αττική, με χρονικό ορίζοντα το 2021, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και της ανατολικής Μεσογείου έχει την τιμητική του, καθώς αναδεικνύονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και ενισχύεται ο ρόλος του ως «προνομιακός τόπος συμπύκνωσης κοινωνικών και παραγωγικών διεργασιών».
Παράλληλα, επιδιώκεται η ενδυνάμωση της σχέσης του με το κέντρο της Αθήνας, με τη δημιουργία της «συζυγίας» Αθήνας - Πειραιά, που ακολουθεί τρεις παράλληλους άξονες: τον συνδυασμένο άξονα της οδού Πειραιώς, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και των Μακρών Τειχών, τη λεωφόρο Συγγρού που συνδέει το κέντρο της Αθήνας με το φαληρικό θαλάσσιο μέτωπο και το κέντρο του Πειραιά και, τέλος, τη ζώνη των σιδηροδρομικών γραμμών ΟΣΕ στα δυτικά.
«Στόχος είναι να διαμορφωθεί μια νέα σχέση του Ελαιώνα και των συνοικιών που βρίσκονται ανάμεσα στην Ακρόπολη και τη θάλασσα, με την Αθήνα και τον Πειραιά», υποστηρίζουν οι πολεοδόμοι-αρχιτέκτονες, εμπνευστές του νέου Ρυθμιστικού.
Ειδικά για τον Πειραιά, οι βασικοί άξονες του νέου νομοσχεδίου περιλαμβάνουν τον χαρακτηρισμό της θαλάσσιας όψης του ως «τοπίο προτεραιότητας», με τη δημιουργία παράκτιου περιπάτου και ζώνης ήπιας κυκλοφορίας, την ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας με έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς, την ανάδειξη της ιστορικής πλατείας Κοραή, όπου στεγάζεται το δημαρχείο, τη δημιουργία εκτεταμένων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, καθώς και σημειακές επεμβάσεις σε επίπεδο γειτονιάς.
Μετρό, τραμ και monorail
Με το κυκλοφοριακό να αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα, οι προεκτάσεις του μετρό αναμένεται να ανακουφίσουν όχι μόνο τους κατοίκους της πόλης, αλλά και τους ταξιδιώτες.
Προβλέπονται δύο γραμμές:
Η Πειραιάς - Κηφισιά - Νέα Ερυθραία (γραμμή 1) και η Πειραιάς - Χαϊδάρι - Πλακεντίας - Αεροδρόμιο (γραμμή 3), οι οποίες πρόκειται να λειτουργήσουν το 2016.
Θα διαμορφωθούν τρεις στάσεις, στα Μανιάτικα, όπου θα δημιουργηθεί πλατεία, στον διατηρητέο σταθμό του ΗΣΑΠ και στην πλατεία Κοραή, που θα αναπλαστεί αναλόγως.
Επιπλέον, θα προεκταθεί και ο προαστιακός σιδηρόδρομος με τη γραμμή Πειραιάς - Αθήνα - Αχαρνές, καθώς και το τραμ σε τρεις άξονες: Π. Φάληρο - ΣΕΦ - Πειραιάς, Καμίνια - Φρεαττύδα/Χατζηκυριάκειο και Πειραιάς - Κερατσίνι - Πέραμα.
Τέλος, εισάγεται και μια καινοτομία, ένα υπερυψωμένο ειδικό μέσο σταθερής τροχιάς, το monorail, το οποίο θα τοποθετηθεί 6 μέτρα πάνω από το έδαφος και θα εξυπηρετεί όσους κινούνται στην περιοχή του λιμανιού.
Θαλασσινός περίπατος
Στρατηγικός στόχος του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου είναι η ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου και της αρχαιολογικής ζώνης του Πειραιά, με ταυτόχρονη ενίσχυση των κεντρικών χρήσεων των λιμενικών και ναυτιλιακών υπηρεσιών, του εμπορίου, της παραδοσιακής αγοράς και της κατοικίας.
Για τους λιμένες Ζέας και Μικρολίμανου, κρίνεται αναγκαίος ο περιορισμός των χρήσεων αναψυχής και η προστασία των περιοχών κατοικίας και του παραδοσιακού εμπορίου μικρής κλίμακας.
Ως επιστέγασμα διαμορφώνεται ένας παράκτιος περίπατος που συνδέει τον Κεντρικό Επιβατικό Λιμένα με τη Ζέα, μέσω της Πειραϊκής Ακτής, η οποία αναδεικνύεται σε πράσινη αρχαιολογική ζώνη με ήπια κυκλοφορία.
Στα χαρτιά παραμένει, πάντως, εδώ και έναν χρόνο το master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά για τη δημιουργία πολιτιστικής ακτής, καθώς και για την προέκταση του λιμανιού με δύο επιπλέον προβλήτες, ώστε να εξυπηρετούνται και μεγάλα κρουαζιερόπλοια. «Δεν υπάρχουν χρήματα για την υλοποίηση των έργων», απαντά ο γενικός γραμματέας του δήμου, Στυλιανός Διαμαντίδης.
Πηγή: real.gr
Παράλληλα, επιδιώκεται η ενδυνάμωση της σχέσης του με το κέντρο της Αθήνας, με τη δημιουργία της «συζυγίας» Αθήνας - Πειραιά, που ακολουθεί τρεις παράλληλους άξονες: τον συνδυασμένο άξονα της οδού Πειραιώς, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και των Μακρών Τειχών, τη λεωφόρο Συγγρού που συνδέει το κέντρο της Αθήνας με το φαληρικό θαλάσσιο μέτωπο και το κέντρο του Πειραιά και, τέλος, τη ζώνη των σιδηροδρομικών γραμμών ΟΣΕ στα δυτικά.
«Στόχος είναι να διαμορφωθεί μια νέα σχέση του Ελαιώνα και των συνοικιών που βρίσκονται ανάμεσα στην Ακρόπολη και τη θάλασσα, με την Αθήνα και τον Πειραιά», υποστηρίζουν οι πολεοδόμοι-αρχιτέκτονες, εμπνευστές του νέου Ρυθμιστικού.
Ειδικά για τον Πειραιά, οι βασικοί άξονες του νέου νομοσχεδίου περιλαμβάνουν τον χαρακτηρισμό της θαλάσσιας όψης του ως «τοπίο προτεραιότητας», με τη δημιουργία παράκτιου περιπάτου και ζώνης ήπιας κυκλοφορίας, την ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας με έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς, την ανάδειξη της ιστορικής πλατείας Κοραή, όπου στεγάζεται το δημαρχείο, τη δημιουργία εκτεταμένων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, καθώς και σημειακές επεμβάσεις σε επίπεδο γειτονιάς.
Μετρό, τραμ και monorail
Με το κυκλοφοριακό να αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα, οι προεκτάσεις του μετρό αναμένεται να ανακουφίσουν όχι μόνο τους κατοίκους της πόλης, αλλά και τους ταξιδιώτες.
Προβλέπονται δύο γραμμές:
Η Πειραιάς - Κηφισιά - Νέα Ερυθραία (γραμμή 1) και η Πειραιάς - Χαϊδάρι - Πλακεντίας - Αεροδρόμιο (γραμμή 3), οι οποίες πρόκειται να λειτουργήσουν το 2016.
Θα διαμορφωθούν τρεις στάσεις, στα Μανιάτικα, όπου θα δημιουργηθεί πλατεία, στον διατηρητέο σταθμό του ΗΣΑΠ και στην πλατεία Κοραή, που θα αναπλαστεί αναλόγως.
Επιπλέον, θα προεκταθεί και ο προαστιακός σιδηρόδρομος με τη γραμμή Πειραιάς - Αθήνα - Αχαρνές, καθώς και το τραμ σε τρεις άξονες: Π. Φάληρο - ΣΕΦ - Πειραιάς, Καμίνια - Φρεαττύδα/Χατζηκυριάκειο και Πειραιάς - Κερατσίνι - Πέραμα.
Τέλος, εισάγεται και μια καινοτομία, ένα υπερυψωμένο ειδικό μέσο σταθερής τροχιάς, το monorail, το οποίο θα τοποθετηθεί 6 μέτρα πάνω από το έδαφος και θα εξυπηρετεί όσους κινούνται στην περιοχή του λιμανιού.
Θαλασσινός περίπατος
Στρατηγικός στόχος του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου είναι η ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου και της αρχαιολογικής ζώνης του Πειραιά, με ταυτόχρονη ενίσχυση των κεντρικών χρήσεων των λιμενικών και ναυτιλιακών υπηρεσιών, του εμπορίου, της παραδοσιακής αγοράς και της κατοικίας.
Για τους λιμένες Ζέας και Μικρολίμανου, κρίνεται αναγκαίος ο περιορισμός των χρήσεων αναψυχής και η προστασία των περιοχών κατοικίας και του παραδοσιακού εμπορίου μικρής κλίμακας.
Ως επιστέγασμα διαμορφώνεται ένας παράκτιος περίπατος που συνδέει τον Κεντρικό Επιβατικό Λιμένα με τη Ζέα, μέσω της Πειραϊκής Ακτής, η οποία αναδεικνύεται σε πράσινη αρχαιολογική ζώνη με ήπια κυκλοφορία.
Στα χαρτιά παραμένει, πάντως, εδώ και έναν χρόνο το master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά για τη δημιουργία πολιτιστικής ακτής, καθώς και για την προέκταση του λιμανιού με δύο επιπλέον προβλήτες, ώστε να εξυπηρετούνται και μεγάλα κρουαζιερόπλοια. «Δεν υπάρχουν χρήματα για την υλοποίηση των έργων», απαντά ο γενικός γραμματέας του δήμου, Στυλιανός Διαμαντίδης.
Πηγή: real.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου